DigiStraal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


::: Voor lichaam & Ziel ::: Duidelijkheid in Eerlijkheid <::: Digitaal :::> DigiStraal <::: Astraal :::> Waarheid in Eerlijkheid ::: Door Licht verbonden :::
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 TWEELINGZIEL OF NIET

Ga naar beneden 
+2
Ineke Gerritsen
garfieldgato
6 plaatsers
AuteurBericht
garfieldgato
Ik ben hier!
Ik ben hier!
garfieldgato


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 60
Woonplaats : Albir - Spanje

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptywo jul 11, 2012 6:51 pm

Hadden ze me 2 maanden geleden gezegd dat ik de dag van vandaag tot over mijn oren verliefd zou zijn, dan had ik iedereen voor gek verklaard, want het laatste waar ik zat op te wachten was nog een nieuwe liefde in mijn leven. Niet dat ik er niet in geloof, maar na alles wat er in mijn leven al op relatievlak gebeurd is, had ik de liefde gewoon afgeschreven in dit leven.

Ben bvb altijd al overtuigd geweest dat iedereen zijn tweelingziel heeft, maar mijn idee was dat mijn twin gewoon niet geincarneerd is.

En dan opeens als een donderslag bij heldere hemel sloeg de bliksem in.

Op mijn werk. Een moeder komt met haar zoon op het notariskantoor waar ik werk. Om een verkoop te regelen. Ik raak aan de praat met haar zoon, zonder ook maar 1 bijbedoeling, maar kon op dat moment niet lang kletsen want het was te druk op kantoor en verontschuldig me hierover, en krijg als antwoord, we praten nog wel, we gaan samen nog wel iets eten of drinken. Ik dacht dat ik het in Keulen hoorde donderen, en dacht, wat zegt die nu.
Verder geen aandacht meer aan gegeven. Een paar dagen later kwamen ze de koopakte onderteken. Maar ondertussen was er bij mij wel al het een en ander veranderd. De avond ervoor had ik zitten luisteren naar het liedje van euphoria.
En hier moet ik ook nog ff iets bij vermelden. Vanaf het moment dat ik naar de tekst en muziek van dat liedje luisterde, heeft dit iets in mij geactiveerd. Had het zelfs gepost op facebook en erbij vermeld dat dit liedje voor mijn twin was, waar hij ook mocht zijn. Iedere keer als ik op straat liep luisteren naar dat liedje was het alsof de energie zich versterkte, alsof het uit me golfde en iedereen overspoelde. Alsof mijn ziel wist dat ik me aan het voorbereiden was op iets groots.
Zit ik dus te luisteren naar dat liedje. Ga geheel op in dat gevoel van pure onvoorwaardelijke liefde. En zomaar zonder er bij na te denken verscheen zijn gezicht op mijn netvlies. Ik stond gewoon perplex. Sloeg mijn ogen omhoog naar mijn Gids en zei, nee, niet dat, ik wil geen man meer in mijn leven. Ik leef al 8 jaar als very happy single, en het laatste waar ik behoefte aan heb is weer een nieuwe relatie. Vroeg toen ook nog aan mijn gids, dat als het dan toch zou zijn, het wel mijn Twin zou wezen. Want eerlijk, ik heb het gehad met relaties die op de klippen lopen.

Volgende dag. Ja hoor, wie staat er voor de kleerkast te kijken wat ze zou aantrekken.
Toen hij kwam met zijn moeder voelde ik me wel wat zenuwachtig maar kon het blijkbaar redelijk in de hand houden. Kon enkel niet in zijn ogen kijken, want daar sprankelde het gewoon teveel.
Toen de verkoop gesloten was, afscheid genomen. Ik wist dat hij nog 1 dag in Spanje zou zijn, en hoopte dat hij naar mijn werk zou komen, maar is niet gebeurd.

Alsof ik gestuwd werd, deed ik dingen die ik normaal gezien nooit doe. Had hem ondertussen gevonden op FB en een vriendschapsverzoek gestuurd. Maar ik belde ook zijn moeder om zijn gsm nummer te vragen. Met werkuitvluchten natuurlijk. En stuurde hem een sms, ook met werkuitvluchten. En een kwinkslag erbij naar facebook.

2 dagen later. Telefoon. Daar was hij. Wat gepraat en afgesproken om te mailen. En facebook. Wat ik toen nog niet wist, was dat hij dus een vreselijke kluns is met computers en technologie. Had zelfs nog niet eens een sms verstuurd in zijn leven.


Nog 2 dagen later had ik zijn moeder aan de telefoon. En die vertelde me dat ze niet wist wat er met haar zoon aan de hand was. Dat hij niet sliep, niet at en enkel maar met zijn pc bezig is. Toen kwam ik niet meer bij van het lachen. En ze vroeg me nog. Jij weet hier blijkbaar meer van. Waar ik onschuldig op antwoordde dat ik helemaal niks wist, want ik zit in Spanje en hij in Belgie.

De volgende dag ontving ik een mail van hem dat het niet lukte op fb en dat hij gek aan het worden was, en of ik een foto wilde doorstuen. Heb hem dan via skype gebeld en dat was het begin van hele lange conversaties. Hij komt op 17 augustus naar Spanje. Wat voor mij de ultieme test zal zijn of hij nu wel of niet mijn twin is.

Voor mezelf heb ik het even op een rijtje gezet, wat betreft de twin eenheid.

Volgens onze geboortehoroscoop zijn we een match made in heaven.

Ik krijg verschillende herkenbare tekens van mijn gidsen. Zoals het woord verbonden dat op mijn gsm scherm kwam toen ik naar zijn foto aan het kijken was. Op de display van de radio in mijn wagen kwam er opeens. Queen. A kind of magic. Terwijl het liedje niet eens speelde. Net voor hij binnenkwam op kantoor, vond ik in de gang een grote pluim. En veertjes of pluimen zijn altijd al een teken van de gidsen geweest voor mij. Want ik vind ze altijd op ongewone plaatsen en cruciale momenten. Op zijn pc scherm kwam opeens het woord Heaven te staan.

De constante aantrekking en afstoting. De angst toe te geven aan dat enorm heftige gevoel. Maar ook het gevoel hebben hem al heel mijn leven te kennen.

De tegengestelde maar aanvullende karaktereigenschappen, maar wel dezelfde manier van in het leven te staan. Dezelfde manier van denken en zijn.

Hij is niet echt bezig met spiritualiteit, maar er is wel interesse. Hij had namelijk zijn kaarten laten leggen, en daar kwam uit dat de gesprekken met zijn ex vrouw op niks zouden uitlopen en dat er iemand in zijn leven ging komen. Terwijl mij dat een drietal jaren geleden dat voorspeld geweest is tijdens een aura reading.

Toen ik voor hem stond op kantoor, voelde hij zich op een gegeven moment alsof er een geest voor hem stond. Alsof de bliksem insloeg. En helemaal tegin zichzelf in zei hij om samen iets te gaan drinken of eten. En mijn reactie daarop, is een beeld dat hij nooit zal vergeten. Alsof er licht uit mijn ogen schoot.
Beiden hadden we hetzelfde gevoel. Die ogen, het was alsof ze sprankelden. En beiden waren we ons niet bewust van ons eigen sprankelen, maar wel van dat van de ander.

Ik heb hem verdorie alles samen 2 uurtjes gezien. En de impakt is ongeloofelijk.

Dit is geen verliefdheid of houden van iemand. Het gaat tot in het diepste van mezelf. En het activeert een energie in mezelf die me bijna omver blaast. Pure liefde voor alles wat is, niet alleen voor hem. Het willen delen met iedereen van die prachtige energie.

Er is niet eens lichamelijk contact geweest en iedere vezel van mijn lichaam wordt er naartoe gezogen. Erger nog. Bij allebei is er het gevoel dat als we elkaar zouden kwijtraken er een stuk uit ons wezen zou gerukt worden.

Het is niet de eerste keer in mijn leven dat ik heel sterke gevoelens heb voor iemand. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Dan ook de dingen die eraan voorafgegaan zijn. Elk van ons heeft een zware periode achter de rug. Hij een niet zo leuke scheiding. Ik borstkanker en een financiele ramp. Dus echt een periode van afzondering en in zichzelf gekeerd zijn.

Een maand voor hij naar Spanje komt koopt hij een pc. Terwijl hij er geen kaas van gegeten heeft.

Heb ondertussen al verschillende sites afgeschuimd over twins op zoek naar bevestiging. Maar de ultieme test zal toch zijn eens hij hier is.

Kan zo 's avonds zitten praten tegen mijn gidsen, en hen vragen wat de bedoeling is om 2 mensen die 2000 km van elkaar wonen samen te brengen, en vraag hen ook, om als dit moet zijn me te helpen een oplossing te vinden die voor iedereen aanvaardbaar is. Want geloof me. Dit zal niet makkekijk te verwezenlijken zijn. Maar ik laat het los en weet dat hier een reden voor is, en dat er een oplossing is.
Al was het alleen maar om zelf hoger in gevoel en trillingen te komen.

Wordt vervolgd.
Sandra
Terug naar boven Ga naar beneden
Ineke Gerritsen
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 31-03-12

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydo jul 12, 2012 3:31 pm

Hoi lieve Sandra,

Nou....dat is wel even heel heftig allemaal!

Toch heb ik wel enige huivering bij jouw verhaal en wil er graag op reageren. Ik hoop oprecht dat je het niet op zult vatten als kritiek, maar toch meer als goede raad.

Veel mensen zijn heel lang op zoek om hun tweelingziel te vinden . Ze denken daarmee het ultieme geluk te mogen hebben.
Ik heb ooit een boek gelezen over tweelingzielen, ik ben nu alleen even de namen van de aje tweelingzielurs kwijt.
Het is maar aan zeer weinig mensen gegeven om hun tweelingziel te mogen ervaren. En ALS dat dan een keer gebeurt, dan blijkt het toch niet het ultieme geluk te zijn waar men op zat te wachten. Vaak is de relatie die daar dan op volgt op veel manieren zo heftig en moeilijk dat men elkaar toch weer los moet laten.
Als ik jouw verhaal zo lees, dan ben je voortdurend op zoek naar bevestiging of bewijs dat hij je tweelingziel mag zijn.
Een bewijs of bevestiging kun je eigenlijk alleen ZELF geven..in je gevoel.
Zelf ben ik al ruim 40 jaar heel gelukkig met "mijn "Toon. Samen zijn we , door mijn ziektes, door heel veel diepe dalen gegaan. Menig man zou gevlucht zijn, maar hij bleef.....
Of hij mijn tweelingziel is? Het zal me worst zijn...ik ben gelukkig met hem , wat voor Ziel hij ook is.
Probeer je op het item tweelingziel niet blind te staren...
Zelf heb ik een hele tijd geloofd in allerlei" tekens " die ik meende te herkennen. Welnu, dit "geloven "en overtuigd zijn van "" tekens " heeft me uiteindelijk veel leed bezorgd. Ik geloof er niet meer zo in.
Natuurlijk, uit de boeken van Loes en Heeb weten we dat je gidsen je impulsen geven en voeden..maar in mijn ervaring, doen ze dat niet met zulke tekens.
Een goede, oprecht gemeende raad die ik je wil geven: geniet van het mooie wat je mag ontvangen. Zijn jullie echt voor elkaar bestemd...dan wordt je geleid hierin...ja hoor ook al woon je 2000 km. van elkaar vandaan. Geniet er onbevangen van.
Probeer nuchter en realistisch te blijven.

Ik wens je een hele mooie tijd toe !

Liefs van Ineke.
Terug naar boven Ga naar beneden
garfieldgato
Ik ben hier!
Ik ben hier!
garfieldgato


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 60
Woonplaats : Albir - Spanje

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydo jul 12, 2012 6:26 pm

Hey,

Niemand wordt er hier iets kwalijks genomen.

Ten eerste wil ik dit delen met jullie, en weet ook, verschillende mensen, verschillende meningen.

Maar wil wel graag even reageren.

Jij schrijft dat ik wanhopig op zoek ben naar bewijzen. Ja en nee. En dat ik al altijd op zoek ben naar die Twin.

Maar dit is niet zo. Want ik was op een punt gekomen in mijn leven waar ik helemaal geen behoefte had aan een relatie of wat dan ook. 2 maanden geleden picturede ik mijn leven zoasl het nu de laatste acht jaar al loopt.
Een hele leuke familie, goed werk, sociale contacten. Ik was en ben nog altijd perfect gelukkig hierin.

Dus die komt gewoon eventjes heel de boel op zijn kop zetten. Iets waar ik nu echt niet zat op te wachten. Iets waar ik eerder zin in heb om mijn rug te draaien en weg ervan te lopen. Maar ik blijf staan. Er is iets wat sterker is dan mezelf dat me ter plaatse houdt. En wat dat is zal ik wel uitvissen.

Deze ochtend had ik nog iets speciaals hiermee. Had ruzie met een collega op kantoor. En voelde me alsof ik ging ontploffen en ook wilde huilen. Ik schreef een mini smsje. En vanaf het moment dat ik het verstuurd was, viel alles van me af. Er kwam een rust in mij. Kreeg toen ook nog een antwoord dat hij zich heel goed voelde vandaag, en blijkbaar heb ik hier mogen op intappen.

Ik citeer hier ook nog een stukje dat ik vond op internet over twins.

In deze bijzondere tijd komen vele oude zielen weer terug naar de Aarde. Mensen ontwikkelen zich in hun spirituele proces en merken dat hun bewustzijnsniveau steeds meer toeneemt. Het is daarom ook helemaal niet vreemd dat juist nu steeds meer mensen hun tweelingziel tegenkomen op hun levenspad. Deze ontmoeting gaat nooit onopgemerkt voorbij en kan een enorme impact hebben op het leven van de tweelingzielen.

Ontstaan van tweelingzielen

De verwijdering van de Bron heeft in stappen plaatsgevonden. Eerst waren het groepen van de zelfde zielen die zich afscheidden. Op deze manier ontstonden er zielsverwanten: zielen die een sterke aantrekkingskracht op elkaar hebben. Binnen deze groepen van zielen vond een verdere afsplitsing plaats totdat er tweelingzielen overbleven. Die tweelingzielen werden uiteindelijk ook nog van elkaar gescheiden, waarbij het gevoel van Eenheid letterlijk en figuurlijk verbroken werd. Beide tweelingzielen gingen hun eigen weg en komen nu massaal naar de Aarde. Groepszielen worden ook vaak tegelijk op Aarde geboren om elkaar op Aarde te kunnen helpen en steunen. Van groepszielen en zielsverwanten bestaan er meerdere van, juist omdat je je met meerdere zielen heel erg verbonden kan voelen. Maar het gevoel wat je ervaart bij het contact met een tweelingziel is verreweg uniek en dat speciale ervaar je enkel en alleen maar bij die andere tweelingziel van wie er geen andere wederhelft bestaat.

Kenmerken tweelingziel

Ten eerste kan een tweelingziel herkend worden aan het feit dat er soms een onverklaarbare buitengewoon sterke band is met de ander. Het wordt ervaren als een sterke lichamelijke, geestelijke, emotionele en spirituele aantrekkingskracht: een magische en onweerstaanbare magnetische aantrekkingskracht. Die sterke, diepe verbondenheid met de ander vertaalt zich naar een fundamenteel gevoel van volmaakte Eenheid in de relatie; als een Thuiskomen bij de ander. Tweelingzielen zijn daarom ook voor elkaar voorbestemd. Er is een bekende vertrouwdheid met elkaar: je zit op dezelfde golflengte en je kan makkelijk elkaars gedachten en gevoelens opvangen. Vaak ontmoeten ze elkaar tijdens dromen en/of uittredingen. Naast erkenning ván elkaar is er vooral veel herkenning ín elkaar! Alsof je je wederhelft éindelijk gevonden hebt! Je herkent het Goddelijke, het Licht in elkaar. Beiden gaan vaak ook als één samen verder of treden samen als één op. Ze zijn één in hun (levens)visie, hun (levens)doel en hun gevoel. Tweelingzielen hebben vaak het zelfde niveau van geestelijke en/of spirituele ontwikkeling. Tweelingzielen herkennen elkaar vanuit een Goddelijk gevoel van onvoorwaardelijke liefde en acceptatie. Deze zielsliefde gaat verder dan romantische liefde of verliefdheid en stijgt daar boven uit. Vaak vullen tweelingzielen elkaar aan en stimuleren ze elkaars spirituele ontwikkeling, c.q. zielsgroei. Ze weten dat het contact/vriendschap of relatie een hoger doel dient, al hoeft dit in het begin niet meteen duidelijk te zijn. Soms wordt dit later pas helder. Kenmerkend is ook dat men elkaar sterk aanvoelt; men voelt elkaars emoties en pijn. Dit geeft aanleiding om snel deze pijn weg te werken. In dit opzicht gaan tweelingzielen met grote zorg met elkaar om, ze doen elkaar niet opzettelijk pijn. Ze zijn nimmer elkaars concurrenten, maar werken juist zorgvuldig samen en vullen elkaar hierin aan, zoals bijvoorbeeld in hun zelfde interesses, talenten, spirituele groei en levenswijze.

Je zult je tweelingziel niet snel binnen je eigen familie tegenkomen, omdat dit onbedoeld zou kunnen leiden tot incestueuze relaties. Zielsverwanten kunnen daarentegen wel in familiebanden voorkomen. Hoewel de verschillen tussen zielsverwanten en tweelingzielen niet heel groot is, zal men alleen door groei en intuïtief weten/voelen diens tweelingziel uiteindelijk als zodanig herkennen.

Vóór de ontmoeting

Vaak gaat er aan de ontmoeting met je tweelingziel een bepaald traject of proces vooraf en niet zelden spelen verschillende voorwaarden een rol. De eerste voorwaarde is natuurlijk dat je tweelingziel ongeveer tegelijkertijd op Aarde geboren moet zijn. Ten tweede moeten beide tweelingzielen een gelijkwaardig niveau van zelfontwikkeling hebben bereikt en geestelijk en emotioneel voldoende gegroeid zijn. De periode die aan de ontmoeting voorafgaat, wordt veelal gekenmerkt door een fase van eenzaamheid/afzondering, bezinning en/of meditatie . Soms ervaar je al een speciaal voorgevoel; een intuïtief gevoel dat er iets bijzonders staat te gebeuren, maar weet je nog niet wat. Niet zelden waren er bepaalde hindernissen die speelden voordat de ontmoeting plaatsvond: persoonlijke, spirituele of relationele hindernissen. Het kan gaan om soortgelijke gebeurtenissen die parallel lopen met die van je tweelingziel zoals het verbreken van een voorgaande relatie, het volgen van een therapie, het lezen van dezelfde boeken, of het volgen van dezelfde studie of (spirituele) workshops. Je moest waarschijnlijk zelf ook eerst nog een groei doormaken voordat je op het zelfde bewustzijn of zielsgroei was gekomen als je tweelingziel. Hierin worden door beide tweelingzielen vergelijkbare stappen ondernomen om een hoger bewustzijn te bereiken en daarmee een voorbereiding op de ontmoeting (beter gezegd: hereniging!) te creëren . Tweelingzielen zitten vaak in een spiritueel proces waarin ze hun ware Zelf willen bereiken, of het gaat om activiteiten die het contact met het spirituele Zelf bevorderen. Dit gaat veelal gepaard met het verminderen van de materialistische behoefte; het (deels) loslaten van materialisme en/of aardgebondenheid enerzijds en het leren luisteren naar je innerlijke stem, je intuïtie anderzijds. Vervolgens maken zij hun tijd vrij om één te worden met de natuur en worden zij dienstbaar aan andere mensen, die hulpbehoevend zijn. Zij trainen zichzelf in acceptatie van het Hier en Nu, in geduld en tolerantie. Ze ontwikkelen hun inlevingsvermogen en streven naar duidelijke communicatie. De behoefte aan agressie verdwijnt en de liefdevolle vriendelijkheid wordt gecultiveerd.

De ontmoeting

De kans dat je je tweelingziel ontmoet, is niet groot. Je ontmoet niet zomaar je tweelingziel. Echter juist in deze tijd van spirituele groei komt het wel meer voor dan voorheen. Tweelingzielen ontmoeten elkaar wanneer ze er rijp voor zijn, niet wanneer ze daar behoefte aan hebben. Vaak is het 'per toeval' dat tweelingzielen elkaar ontmoeten en waren ze niet vooraf al doelbewust op zoek naar de ander. De ontmoeting hoeft ook niet meteen in het bewuste plaats te vinden: men kan er ook geleidelijk naar toe groeien. Echter: op zielsniveau vindt er wél onherroepelijk en direct een herkenning plaats. Wanneer die ontmoeting gebeurt, dan vindt er op zielsniveau een onmiskenbare, krachtige herkenning plaats: een vertrouwd gevoel van Thuiskomen bij de ander: het ontdekken van jezelf in die ander. Je bent ontzettend blij dat je je wederhelft gevonden/ontmoet hebt. Het lijkt ook net alsof je elkaar al veel langer kent. Het gevoel is intens en diep. De ontmoeting wordt ervaren als een Hereniging, als Eenheid; als een heftig moment die diep indruk maakt op beide personen en overweldigend kan zijn. Hoewel er op zielsniveau een versmelting heeft plaatsgevonden, zijn beide nog steeds verschillende individuen.

Ondanks dat beide personen van elkaar verwijderd zijn, ervaren ze nog steeds dat sterke gevoel van Eenheid en Verbondenheid. De ontmoeting zorgt er vaak voor dat hun eigen spirituele groei en ontwikkeling in een stroomversnelling komt, doordat ze hun energieën gaan bundelen en elkaars proces ondersteunen en stimuleren. Het hoeft niet zo te zijn dat een ontmoeting met een tweelingziel leidt tot een liefdesrelatie, of dat er gekozen wordt om samen verder te gaan. Soms is dit praktisch gezien niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld omdat één van beide tweelingzielen inmiddels getrouwd is en kinderen heeft. Tenzij het huwelijk al niet meer goed was, dan zal het oude plaatsmaken voor het nieuwe, waarbij je weer verder kunt groeien. De ontmoeting zorgt er voor dat je leeft in Vreugde, in Liefde, Eenheid en Verbondenheid: je wilt niets anders dan graag heel veel en vaak bij die persoon zijn.

Slot

Innerlijk is de mens altijd wel op zoek naar zijn of haar tweelingziel, juist vanwege de diepe verbondenheid en herkenning en omdat er niemand is die jou zo goed aanvult én aanvoelt. Maar niet iedereen zal in dit leven zijn tweelingziel tegenkomen of ontmoeten. We kunnen ons hier op voorbereiden door verschillende stappen te ondernemen waarvan afzondering en bezinning een onderdeel uit maken. Je zou kunnen zeggen dat je tweelingziel op je pad komt op het moment dat het het minst nodig is en wanneer elke wederhelft ieder zijn eigen graad van onafhankelijkheid in de verdeelde staat heeft bereikt. De tweelingziel verschijnt pas dan, niet als reactie op emotionele behoeftigheid of gemis, maar om de diepste behoefte van de ziel te vervullen. Personen die bewust naar hun tweelingziel zoeken, zullen deze hoogstwaarschijnlijk niet tegen gaan komen, immers ze zijn dan nog niet voldoende gegroeid. Uiteindelijk gaat het daar ook niet om in dit leven. We leven op Aarde om te leren en vooral om te ervaren. In iedere relatie of vriendschap die we hebben, kunnen we verder groeien op zielsniveau en het evenwicht vinden in onszelf, in Liefde en Respect, Verbondenheid met de ander en in Eenheid met elkaar.


Groetjes sandra
Terug naar boven Ga naar beneden
garfieldgato
Ik ben hier!
Ik ben hier!
garfieldgato


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 60
Woonplaats : Albir - Spanje

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydi jul 17, 2012 7:21 pm

Zo weer wat daagjes later. Owja ik ben van plan om hier op dit topic dus echt er een blog van te maken. Kan ik binnen een paar jaar nog eens kijken hoe het dan nu allemaal was. En mss denken, stomme trien, en jij maar denken dat het je twin was en kijk nu eens, of...... heel gelukkig samen zijn met mijn twin.

Op youtube had ik filmpjes gevonden over twins. Maar eentje sprong eruit. Edmond en Rita. 2 belgjes die twins zijn, en hierover videos posten. Ze hebben ook hun eigen website. Ze vertellen daarop hoe ze elkaar leerden kennen en ook hoe zij dit beleven. Zelf vind ik het prachtig hoe ze het naar voor brengen. Geen gezweef, puur zoals zij zichzelf voelen.

Wat me opviel, dat zij het ook weer over de ogen hebben. En dat is iets wat blijkbaar heel belangrijk is voor mij. Want dit is onbewust. Hij zei tegen mij dat hij nooit de blik gaat vergeten in mijn ogen toen hij me mee uitvroeg, omdat er blijkbaar allemaal lichtjes uitsprongen, en bij mij was het op een ander moment toen ik iets vroeg en in zijn ogen keek en het gewoon allemaal zag schitteren. Dit heb ik nog nooit gezien bij niemand. Want iemand zijn ogen kunnen blinken van plezier, maar dit was iets anders, miljoenen kleine sprankeltjes licht.

Ok dit is dus romantische praat. Praktisch word ik dus gewoon in mijn gevoel gewoon over en weer geschommeld.
En het "probleem" is gewoon de afstand. We zijn niet samen, tussen ons zit een pc scherm. En er wordt wel heel veel gepraat. Maar je leert maar bepaalde aspecten van iemand kennen. En daar ik dan ook nog iemand ben, die direct reageert op woorden, was het vorige week redelijk heftig. Tuurlijk je zegt gewoon wat er in je hoofd omgaat, wat je wel en niet kan hebben in een relatie. Maar niet alles is zwart of wit. En dan moet je stoppen met skypen, en blijf je alleen met je gedachten, en zeker bij mij dan weer, gaan die een heel ander leven leiden.

Dus vorige week was turbulent in mijn hoofd. Zo van wel of niet.

Maar zondag kwam opeens de klik. Was aan de telefoon met een heel goeie vriend die ik al dertig jaar ken, en die ook heel veel gelijkenissen heeft in manier van zijn met mijn misschien Twin. En opeens snapte ik het. Door die vriend zo goed te kennen zag ik dat je een persoon eigenlijk in zijn geheel moet kennen, niet die uren die je aan het skypen doorbrengt. Maar zien hoe hij in het leven staat en reageert op mensen en situaties.

We zien wel. Momenteel probeer ik gewoon te genieten van die mooie gevoelens en niet teveel mijn hoofd te breken over de toekomst. Want dat was ook iets wat heel mooi doorkwam in de video van Rita en Edmond. Als het echt je twin is, dan zal het universum alles aanreiken wat nodig is. En als het mijn twin niet zou zijn, dan vraag ik gewoon aan het universum om dit zachtjes te laten wegebben, want drama heb ik al genoeg gehad in mijn leven. En na 8 jaar single te zijn, weet ik dat ik hierin ook perfect gelukkig kan zijn. Het WETEN dat er een twin bestaat is ook al goed.

Liefs Sandra
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydo feb 21, 2013 10:18 pm

Ik reageer laat op dit bericht maar dat is nu eenmaal zo.

Ik wil graag de volgende keer een bronvermelding als we informatie van 't internet hier plaatsen zodat er geen copyright claims deze kant op gaan.
Je zei er een soort blog van te maken maar 't laat voor dat concept wel lang op zich wachten naar mijn idee.
Ik moet erbij voegen dat ik niet achter de informatie over tweelingzielen sta om verschillende redenen.
De 2 grootste redenen zal ik verwoorden:
Van de eerste incarnatie tot de laatste waar wij gemiddeld 10.000 tot 12.000 jaar over doen maken wij vele zielsverwanten en deze verspreiden zich ook naar gelang hun vrije wil.
Oneindig universum, verspreiding. Naald in hooiberg is makkelijk.
Een diep zielsverwantschap komt zoals ik al zeg vanuit je diepe binnenste, dus omschrijving van hoe dat voelt is niet alleen subjectief, doordat het een beschrijving van gevoel is, het is ook enorm verschillend per persoon.
De 2e reden is dat ik Loes er niet 1 keer over heb gehoord of gelezen. Dat zegt mij veel.
En waar ik mij persoonlijk aan stoor is:
Citaat :
In deze bijzondere tijd komen vele oude zielen weer terug naar de Aarde. Mensen ontwikkelen zich in hun spirituele proces en merken dat hun bewustzijnsniveau steeds meer toeneemt.
Er momenteel veels te veel peuterzielen rondlopen en de pubers het wel best vinden.
Daardoor mijn leven zwaarder en gecompliceerder is.
Waar ik ook spreek, of probeer te verlichten de muren steeds meer optrekken.
Voor velen lijkt de illusie fijner en makkelijker.
Helaas raakt me dat nog steeds.
Maar das mijn pad Smile
Tweelingzielen zoals hierboven beschreven...volgens mij niet. Ieder mag geloven en denken wat hij/zij wil. Ik bepaal dat niet.

-Perspective
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick26
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 03-01-13

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyzo maa 10, 2013 7:27 pm

Hoi,

altijd uitkijken dat je verliefdheid en mensen nu eenmaal goed kennen niet verward met "tweelingzielen" denk ik zo:)
Verders zou het superleuk voor je zijn als hij idd je tweelingziel blijkt.

groetjes,

Patrick
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydo maa 14, 2013 4:29 pm

Ik was bijna vergeten te zeggen hier dat ik navraag heb gedaan en ik het mis had.
Dualistisch universum, dualisme vraagt een deling en een wederhelft bestaat dus wel degelijk.
Echter iedere keer incarneren MET deze wederhelft doet de scheiding geen eer aan. En is dus niet zo zinnig. Uitzonderingen daar gelaten.
De deling vind plaats in het begin van de origine van de Ziel.

-Perspective
Terug naar boven Ga naar beneden
Renateo
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 06-03-13

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydi maa 19, 2013 9:40 am

Hoe weet je trouwens dat er op dit moment veel peuterzielen rondlopen, en weet je of er hier een reden voor is, of is het alleen vrije wil?

Groetjes Renate
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydi maa 19, 2013 11:14 am

Omdat ik navraag heb gedaan naar de percentages.
Voor zover ik in kan schatten is de reden hetzelfde als altijd, groei en inderdaad vrije wil.
Vrije Wil omdat ik zeer recent mocht vernemen dat er ook nog steeds zielen zonder planning komen incarneren. (Dat is typisch een jonge ziel.)
En groei, omdat het altijd groei is. Smile

-Perspective
Terug naar boven Ga naar beneden
Renateo
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 06-03-13

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyvr maa 22, 2013 1:14 pm

Bedankt voor je antwoord.

Maar zielen zonder planning, ik wist niet dat dit kon, en hoe zou hun leven dan er uit zien, doen ze maar iets zonder dat er echt iets vast staat, ook wanneer ze overlijden?

Maar inderdaad zoals ik lees in een stukje van jou hierboven, het is zeker zo dat het leven van andere mensen niet makkelijker daar van wordt. Interessant allemaal. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyvr maa 22, 2013 2:12 pm

Ik wist ook niet dat dat gebeurde hoor, zielen zonder planning.
Mijn reactie was ook meteen; "Maar die zielen lopen kans op mega karma opbouw!"
En dat klopt, want dat is zeer waarschijnlijk ook de beste les om de volgende keer toch maar iets te plannen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Renateo
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 06-03-13

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyza maa 23, 2013 10:01 am

Ja dat is waar, want waar moet je beginnen als je voor de eerste keer komt Smile Maar waar ik ook aan denk dan, je kiest je ouders uit en andersom, ik bedoel een mens dat zonder planning komt, wordt diegene dan ook zomaar geboren bij iemand, dat gaat toch altijd in overleg. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyza maa 23, 2013 1:08 pm

Citaat :
...dat gaat toch altijd in overleg. Smile
Binnen dat overleg (als er uberhaubt overleg is geweest) is aangegeven dat het de ziel niet uitmaakte wie of wat voor ziel er bij hem/haar kwam incarneren.

Zielen (met planning) incarneren ook meestal tezamen met zielsverwanten, een jonge ziel heeft er misschien niet veel of is in opbouw van verwantschap. En door die fouten te maken die anderen wel al gemaakt hebben en daardoor uit Vrije Wil wil plannen met naasten.

Citaat :
want waar moet je beginnen als je voor de eerste keer komt Smile
Ik denk dat ze overal zijn en tevens dat het beter is als we niet exact weten wie of waar de jongere zielen zijn.


Fijne dag & bedankt voor de goede vragen tot nu toe! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Renateo
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 06-03-13

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptywo maa 27, 2013 9:30 am

Jij bedankt voor de antwoorden, en tot de volgende vraag Smile

Ook een fijne dag gewenst,

Groetjes Renate
Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptywo jul 31, 2013 8:51 pm

Ik lees altijd heel veel verschillende dingen over tweelingzielen en vroeg me af of er iemand meer over weet.

Ik las juist dat tweelingzielen vaak geen partners of geliefden zijn als ze elkaar tegenkomen.

Ik las ook ergens dat tweelingzielen van hetzelfde geslacht kunnen zijn als ze samen op aarde zijn.

En ik las ook ergens dat het kan zijn dat je tweelingziel al niet meer hoeft te incarneren, en dat hij bijvoorbeeld wacht tot jij ook zover bent, en dat je dus niet altijd helemaal gelijk in zielengroei hoeft te zijn, niet direct zielengroei, maar het hangt dan meer samen met andere keuzes waardoor het meer tijd in beslag neemt.

En waarin zou je het verschil met een tweelingziel en iemand uit een vorig leven die je zeer geliefd was dan kunnen merken?

Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptywo jul 31, 2013 8:58 pm

Ik las dat stukje hierboven terug over planningen en familie en dergelijke. Ik merk nu op mijn leeftijd van nu dat ik steeds meer mensen tegenkom die dezelfde interesses hebben, spiritueel zijn, en dat voelt voor mij een beetje als familie. Niet dat iedereen die spiritueel is van hetzelfde slag is, maar ze voelen allemaal aan alsof ze bij me horen. Dus misschien dezelfde zielengroep, en zo gepland?
Maar mijn familie lijkt soms wel totaal anders, zijn totaal niet met spirituele zaken bezig. Staan heel anders in het leven, ik kan ze wel bij mijn levenslessen plaatsen, en de dingen die ik moet leren. Ik weet dat ik moet leren veel zelfvertrouwen te hebben, en aandacht aan mezelf te schenken. Daarom kreeg ik misschien een familie bij wie dat niet het allerbelangrijkste was.

Hoe kan ik dat dan zien, zitten ze op een ander level, en voelt het daarom alsof ik zo anders ben?
Of zijn het juist wel zielen uit mijn groep die me helpen met mijn lessen?
Ik heb ook wel het idee dat ik hun wat geleerd heb omdat ze nu wel steeds meer openstaan voor leven na de dood en dergelijke. Maar vraag ik me af zou het zo zijn dat zielen uit dezelfde groep heel verschillend denken over onderwerpen als een leven na de dood? Op jonge leeftijd snap ik, maar als je 60 bent en je geloofd niet in een leven na de dood, zou je dan wel uit dezelfde groep komen als iemand die veel jonger is en er heilig in geloofd?
Terug naar boven Ga naar beneden
garfieldgato
Ik ben hier!
Ik ben hier!
garfieldgato


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 05-04-12
Leeftijd : 60
Woonplaats : Albir - Spanje

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Een laat antwoord   TWEELINGZIEL OF NIET Emptyzo dec 07, 2014 6:52 pm

Dit topic is hier dus gewoon verder gegroeid.

Eerst en vooral zou ik aan Perspectieve even willen zeggen dat ze beter het laatste blad van het eerste boek van Loes van Loon leest. Want in de laatste zin van het boek zegt Hebenes letterlijk in woorden dat Lucia zijn TWEELINGZIEL is.

Bij persoonlijk kontakt met Loes heeft zij me dit ook nog eens bevestigd.

Het is nu meer dan 2 jaar later en die persoon is inderdaad mijn Twin. Alhoewel we zijn uit elkaar. Elf maanden al, geen contact gehad tot vorige zondag.

Er is teveel gebeurd om op te noemen en ik had ook mijn twijfels of hij het wel degelijk was.

Wat er gebeurde na de breuk is dat zelfs zonder enig contact ik me onmogelijk kon losmaken. Ik was wel weer rustig na alle turbulentie en tevreden met mijn leven. Maar het knaagde.

Op een avond in meditatie vroeg ik mijn gidsen me aub te helpen hiermee.
Mijn vraag was dat indien hij niet mijn Twin zou zijn, er voor te zorgen dat ik hem nooit meer zou horen of zien. Indien hij het wel was vroeg ik om bij een volgend contact zijn ware gevoelens te mogen zien. Zonder Ego toestanden.

2 weken later kreeg ik mijn antwoord. Er kwam contact van hem naar mij toe en na een tijdje werd het duidelijk hoe we tegenover elkaar staan. Een onmogelijke relatie door omstandigheden maar even onmogelijk om uit elkaars ziel te gaan.

We zijn niet samen, en ik weet ook niet of we ooit in dit leven samen gaan komen. Maar 1 ding weet ik zeker, wij zijn 2 delen van 1 ZIEL. En wat is een mensenleven in de eeuwigheid.

Sinds ik de situatie losgelaten heb, mijn ego achtergelaten heb, komen de tekens in sneltreinvaart voorbij. Twijfels zijn verleden tijd.

Nu kan ik op energetisch gebied verder werken met hem, want ik weet dat zijn kern mijn kern is. En op zielsgebied weet ik wat te doen.

Groetjes Sandra
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Emptydi mei 19, 2015 3:02 pm

garfieldgato schreef:
Dit topic is hier dus gewoon verder gegroeid.

Eerst en vooral zou ik aan Perspectieve even willen zeggen dat ze beter het laatste blad van het eerste boek van Loes van Loon leest. Want in de laatste zin van het boek zegt Hebenes letterlijk in woorden dat Lucia zijn TWEELINGZIEL is.

Je probeert mij te wijzen op iets wat onnodig is en ik vraag me af waarom want aangezien ik 2 jaar geleden al prima gereageerd had snap ik niet wat je hiermee nu wilt...
Evengoed, wederom mijn reactie van 2 jaar geleden hieronder leesbaar gemaakt.
Hopend dat jij er nu rust in vind.

Onderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET do 14 maa 2013 - 4:29
Ik was bijna vergeten te zeggen hier dat ik navraag heb gedaan en ik het mis had.
Dualistisch universum, dualisme vraagt een deling en een wederhelft bestaat dus wel degelijk.
Echter iedere keer incarneren MET deze wederhelft doet de scheiding geen eer aan. En is dus niet zo zinnig. Uitzonderingen daar gelaten.
De deling vind plaats in het begin van de origine van de Ziel.

-Perspective
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





TWEELINGZIEL OF NIET Empty
BerichtOnderwerp: Re: TWEELINGZIEL OF NIET   TWEELINGZIEL OF NIET Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
TWEELINGZIEL OF NIET
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DigiStraal :: DigiStraal :: Voorgaande jaren-
Ga naar: