DigiStraal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


::: Voor lichaam & Ziel ::: Duidelijkheid in Eerlijkheid <::: Digitaal :::> DigiStraal <::: Astraal :::> Waarheid in Eerlijkheid ::: Door Licht verbonden :::
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Mijn ervaringen met " bidden ".

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Ineke Gerritsen
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 31-03-12

Mijn ervaringen met " bidden ". Empty
BerichtOnderwerp: Mijn ervaringen met " bidden ".   Mijn ervaringen met " bidden ". Emptyzo aug 19, 2012 6:36 pm

Graag wil ik het onderwerp " bidden " met jullie delen.

" BIDDEN ".....ik vind het maar een raar woord. Het woord zelf zegt me niets en ik weet ook niet waar het vandaan komt. Zelf praat ik liever over een " Hartepraatje ".

Ik ben katholiek gedoopt, maar vanaf dat ik nog maar een heel klein was had ik al moeite met dit geloof.
Er werd gepraat over hel, vagevuur en verdoemenis en de duivel. Ik geloofde er, al heel klein, niets van.
Ik KON onmogelijk geloven dat dit alles waar zou zijn. Ik wist al van kinds af aan dat het anders was.Van mijn ouders, die mij niet in Liefde hebben opgevoed, MOEST ik naar de kerk. Wat een straf was dat...ik werd er letterlijk naar toegeslagen. Dat haalde natuurlijk niks uit.
Ik was 12..toen ik mij resoluut verzette om nog naar de kerk te gaan. Ik verkondigde aan mijn ouders :" de God van jullie is toch overal ? Dan hoef ik ook niet naar de kerk, ik kan dan toch net zo goed bidden op de w.c. ? " Een harde uitspraak, die nu nog steeds voor mij geldt. Kerken..ik heb er niet zoveel mee als zijnde de plek waar je God kunt ontmoeten.

Zelden kom ik sindsdien in een kerk. Het gekke is, ik kom zo nu en dan wel in een kerk in Frankrijk, als ik daar op vakantie ben. Ik vind de stilte en rust die er dan vanuit gaat heel mooi. Maar...dan ben ik er alleen en dus niet tijdens een dienst.

Als klein kind werd mij het bidden geleerd. Keurig uit mijn hoofd geleerd het "Onze Vader" en Weesgegroetje"
opzeggen. Het deed me niets en ik had er niks mee. Tijdens mijn jeugd heb ik het volgehouden, het hoorde immers zo ? Maar wat had ik een moeite met het gevoelloos opdreunen van de mij geleerde versjes !
Later ben ik gaan inzien dat het niet bij mij hoorde...althans niet op die manier.
Nu had ik het bidden natuurlijk totaal over kunnen slaan, maar maar iets in mij zei dat ik wel wilde, maar dan op mijn eigen manier.
Zo begon ik dus met mijn eigen manier van bidden. Ik richtte mij in een persoonlijk gesprek tot God. ik vertelde waar ik mee zat en wat ik moeilijk vond. Dat voelde heel anders dan het automatisch en gevoelloos opdreunen van een uit mijn hoofd geleerd versje. Mijn bidden heet vanaf die tijd een "Hartepraatje "

Vanaf het moment dat ik me bewust ben dat ik een persoonlijke Gids heb doe ik het weer anders. Ik richt mij nu rechtstreeks tot mijn Gids. dat voelt goed en praat makkelijker...mijn Gids is immers degene die mij het beste kent ? Mijn Gids is, voor mij, de eerste lijn.
Wetende dat, wanneer mijn Hartepraatje elders moet zijn, mijn Gids wel zorgt dat het op de juiste plek komt.

Wat vertel ik nu zoal in mijn Hartepraatje ? Nou, gewoon alles wat maar in mij opkomt. De dagelijkse dingen. Waar ik mee zit, mijn geluk,mijn zorg, mijn moeilijkheden, eigenlijk alles. Ook vraag ik mijn Gids extra Kracht bij moeilijkheden of bij ziekte. Ook vraag ik altijd zorg van Boven voor mijn man, kinderen en kleinkinderen.
Regelmatig ook bedank ik Boven , via mijn Gids, voor al het goede in mijn leven, hun niet aflatende zorg, steun en Liefde voor mij.

Het liefst doe ik mijn Hartepraatje , s avonds in bed, voor het slapen gaan. Maar soms ben ik ook wel eens te moe daarvoor en dan los ik het heel simpel op door te zeggen : nou lieve Gids, je weet eigenlijk best wel wat ik wil zeggen, maar nu ben ik gewoon te moe.
Ook overdag neem ik regelmatig even een paar minuutjes om even een kort Hartepraatje naar Boven te seinen. dat kost weinig tijd en geen moeite.

Op deze manier "bidden" geeft mij zelf veel voldoening. Het is voor mij een uitlaatklep, ik kan en mag even van mij afpraten en mijn zorgen delen. het geeft mij een ongelooflijke rust. Geen opdreunen van versjes, maar praten vanuit mijn hart....
Voor mij is dit een prima manier geworden waar ik mij helemaal in kan vinden.

Ik heb me nooit afgevraagd wat ze Boven vinden van mijn manier van bidden, omdat het voor mij zo goed voelt.
In een boek van Loes komt het begrip "bidden "uitgebreid aan de orde. Hebenes legt op zijn Liefdevolle manier haarfijn uit wat ik altijd, van kinds af aan al, gevoeld heb en nu nog steeds voel.

Een Hartepraatje....het geeft mij zoveel steun, zorg, troost en kracht in moeilijke tijden, maar bovenal Liefde.

Degenen die, net als ik , moeite hebben met het begrip "bidden" kunnen zich hier misschien in vinden.
Voor alle anderen..blijf vooral doen , hetgeen waar JIJ jezelf prettig bij voelt !

Liefs van Ineke.






Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Mijn ervaringen met " bidden ". Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn ervaringen met " bidden ".   Mijn ervaringen met " bidden ". Emptyzo aug 26, 2012 12:17 am

Je mag alles vragen
alles hoor, echt waar
We luisteren graag naar je hartepraat
en zullen er zijn, op dat moment daar.

We weten wat je hart beroerd
wat je het allerliefste wenst
we weten hoe je in het leven staat
en wat je allemaal begrenst.

Nog beter dan jouwzelf lief
weten wij wat en waarom je voelt
je vraagt iets wat je graag wilt
wij weten precies hoe je het bedoelt.

Want naast het bidden in je leven,
het praten en vragen, naar ons en mij
kennen wij de puzzel van het leven,
met je karakter en wegen en wensen erbij.

Wees gerust mijn lief,
en vraag maar mijn lieve schat.
Want als je terugkijkt,dan weet je
hoeveel liefde je al van ons hebt gehad.

We staan je bij
en horen je gebed, elke keer weer
hoor ons en voel ons
en wees niet zonder ons, nooit meer.

xxx
Terug naar boven Ga naar beneden
Prisca
Gast




Mijn ervaringen met " bidden ". Empty
BerichtOnderwerp: aan ALLEMAAL   Mijn ervaringen met " bidden ". Emptyvr aug 31, 2012 12:53 pm

Dag Allemaal,

'k Zie dat er in de tussentijd weer hééééél wat geschreven is !!! De vakantie is helaas (!) alweer voorbij. Ik moet al jullie artikelen en commentaren nog heel goed langsgaan één voor één, wil ik weer op de hoogte zijn van het een en ander.
Ik kom dus nu "koud" in dit thema van Ineke over GEBEDEN (dag, Ineke, leuk dat je weer terug bent ). Marloes, ik zie ook dat je je naam hebt veranderd ondertussen, welkom dus hierbij, Lizzy ! Een heel mooi gedichtje heb je geschreven !
Ik wil ook 2 gedichtjes over het thema BIDDEN hier achterlaten, waarvan ééntje speciaal voor kinderen. Te zijner tijd zal ik meer tijd hebben om op bepaalde onderwerpen dieper in te gaan.

Liefs, sunny Priscilla.



VOOR EEUWIG LIEF

Wanneer vreugde jou verlaat
Jij verdrinkt in jouw verdriet
Als je Mij niet meer verstaat
En slechts regenwolken ziet

Kom maar dichterbij, lief hart
Wil je uitwenen in de wind
Deel dan maar met Mij je smart
Bid gerust tot Mij, lief kind

Ik wil jou verlichting schenken
Al jouw gebeden hoor Ik aan
Wil je er vooral aan denken
Dat je nooit alleen zult staan

Hoe hartbrekend ook jouw pijn
Al wat jou beroert, Mijn lief
Steevast zal Ik met jou zijn
Ik heb jou voor eeuwig lief......



IK ZAL JE ALTIJD VERSTAAN

Hoe moet ik bidden, lieve Heer
Zeg ik het Onze Vader hardop
Als ik het zou vergeten een keer
Krijg ik dan van U op m'n kop ?

Moet ik beide handen vouwen
Als ik U aanroep iedere keer
Wanneer ik mij wil berouwen
Moet ik U noemen zeven keer ?

Moet ik stil m'n hoofd buigen
Voor U op m'n knieën gaan
Mag ik U ook eer betuigen
Als ik toch rechtop blijf staan ?

-.-.-.-.-.-.-.-.-

Lief hart, Ik zal je altijd verstaan
Als je me aanroept ben Ik daar
Je mag ook op je hoofd gaan staan
Het gaat Mij niet om het gebaar !

Ik kan je zelfs horen fluisteren
In je blijdschap en je smart
Altijd zal Ik naar je luisteren
Ik luister enkel naar je hart !

Blijf dus trouw bidden elke dag
Zachtjes in jezelf of ronduit
En voor je ook maar iets voorzag
Komen plots al je dromen uit !

I love you



Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Mijn ervaringen met " bidden ". Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn ervaringen met " bidden ".   Mijn ervaringen met " bidden ". Emptyvr aug 31, 2012 8:38 pm

Fijn dat je er weer bent Prisca en gelijk weer een binnenkomer met je prachtige gedichten! Bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn ervaringen met " bidden ". Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn ervaringen met " bidden ".   Mijn ervaringen met " bidden ". Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn ervaringen met " bidden ".
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DigiStraal :: DigiStraal :: Voorgaande jaren-
Ga naar: