DigiStraal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


::: Voor lichaam & Ziel ::: Duidelijkheid in Eerlijkheid <::: Digitaal :::> DigiStraal <::: Astraal :::> Waarheid in Eerlijkheid ::: Door Licht verbonden :::
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Computerontwikkelingen zoals Facebook

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty
BerichtOnderwerp: Computerontwikkelingen zoals Facebook   Computerontwikkelingen zoals Facebook Emptyvr aug 31, 2012 8:48 pm

Hoe hebben jullie dat nu vroeg ik me af? Ik leef in deze tijd maar af en toe vraag ik me af, of ik er echt wel in pas, misschien ben ik ergens jaren terug blijven hangen.
Ik besloot net als mijn hele kennissenkring ook maar Facebook te nemen. In het begin vond ik het leuk om fotos te zien van bijvoorbeeld oude klasgenootjes, leuk om te zien wat er van ze geworden is, en soms worden er leuke dingen gedeeld die je inspireren. Maar bovenal stoor ik me er onwijs aan. Al die onzinnige dingen die geplaatst worden, waar tig reacties opkomen, dan zijn er mensen die een mooi schilderij plaatsen of een mooi gedicht, en er komen amper reacties. Wat vinden de mensen nu belangrijk in het leven denk ik dan? Dat jij om je weekboodschappen gaat, of dat een ander een prachtig schilderij maakt. En waarom delen mensen nu alles denk ik dan? Een van onze kennissen was op vakantie en schreef er elke dag op wat hij doet, dan denk ik waarom? Ga genieten? Waarom wil je perse aan een ander vertellen wat je elke keer doet? Of waarom willen mensen perse laten weten wat ze doen en met welke vrienden, stel nu dat er mensen zijn met weinig of geen vrienden, dan voel je je toch alleen maar beroerder door die berichten. Ik heb soms echt het idee dat egos spreken, mensen willen maar laten zien wat ze doen en met wie, maar waarom ik snap het niet. Ben ik nu zo anders? Loop je in een prachtig bos, met prachtige bomen en natuur, is het eerste wat sommigen doen een bericht op Facebook zetten waar ze lopen, wat is hier de functie van?

Ik hoop niet dat ik mensen hiermee beledig,dat is niet de bedoeling, maar het is meer een vraag van mij uit, ben ik nu echt zo vreemd? zijn jullie ook actief op Facebook? En kunnen jullie me dan uitleggen waarom dit soort dingen zo een hype zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty
BerichtOnderwerp: Sociale media.   Computerontwikkelingen zoals Facebook Emptyza sep 08, 2012 10:51 am

Tja, kan niet zeggen dat ik er niet zelf al tegenaan was gelopen.
Waarom het zo'n hype is ? Omdat het is wat mensen willen.
Ik kan een aantal beredeneringen neergooien voor de achterliggende bestaansdrang van deze beweging.
Helaas, maakt dat het niet zo dat het dan anders wordt.
Of dat mijn beredeneringen kloppen.

Wat ik zeker weet over facebook is dat het wordt gebruikt voor meerdere doeleinden.

$$$ - Advertenties, e.d.
Control - (Informatie) Iedereen laat zien wat ie wil, waar ie is, wat ie doet.

En de verborgen symboliek die gebruikt is door het facebook team (binnenkant jasjes) doet mij denken in de richting van oculte achtergronden met duistere verwachtingen.
Non-verbale reacties van de eigenaar van facebook vertelden genoeg toen hij publiekelijk gevraagd werd te tonen wat erin de binnen van hun jasjes stond.

Ik gebruik fb ter verspreiding van wat ik belangrijk vind. Korte wijsheden, intelligente conclussies e.d.
Dat anderen willen vertelen hoe vaak ze hun kauwgommetje hebben gekauwd moeten hun weten.
Over het algemeen stop ik hun berichtgevingen richting mij en ben ik ervan af.

Ik denk dat fb op den duur bij iedereen in de verveling zal toeslaan, net als hyves, myspace, etc.
En dan is er wel weer iets anders.

Niemand is verplicht eraan mee te doen. En niemand wil alleen zijn door geen facebook te hanteren.

Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty
BerichtOnderwerp: Re: Computerontwikkelingen zoals Facebook   Computerontwikkelingen zoals Facebook Emptyza sep 08, 2012 12:24 pm

Bedankt voor je bericht Perspective.
Het zal vast ook zo zijn dat ik er zelf bijzonder overgevoelig in ben en me er aan stoor, dat heeft ook met ergenis binnen jezelf te maken natuurlijk.
Ik kan er soms niet van bij wat mensen plaatsen alsof ze hunzelf zo belangrijk vinden, fijn natuurlijk ook als jezelf belangrijk vind.. Maar als diezelfde mensen in het dagelijks leven dan bijna geen interesse tonen, dan voel ik me daar zo geiiriteerd bij. Misschien dat mensen niet weten wat ze zeggen moeten en dat Facebook makkelijker is om te reageren. Maar ik voel me er zelf gewoon niet lekker bij. Ik ben zelf meer van het persoonlijke contact, of iemand een persoonlijk kaarrtje sturen, een belletje. De felicitaties, condoleances, alles gaat tegenwooridg via het net.
Iedereen moet gewoon doen wat hij wil vind ik, maar ik voel me zelf dan soms zo anders, ik heb het nog wel, maar ik voel wel sterk de drang om het te verwijderen, en zal het misschien ook nog wel doen, dan is het lekker rustig. Ook merk ik soms dat mensen helemaal beledigd zijn als je niet reageert op iets, ze denken dat je alles maar weet een leest. Ik denk dat het gewoon voor mij helemaal niks is, en dat ik zwaar overprikkeld raak door al dat soort dingen.
Ik ben meer iemand voor de tijd van de postduif denk ik Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick26
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 03-01-13

Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty
BerichtOnderwerp: Re: Computerontwikkelingen zoals Facebook   Computerontwikkelingen zoals Facebook Emptyzo jan 13, 2013 5:54 pm

Ik heb de indruk dat sommige mensen op een gegeven moment een drift ontwikkelt elkander te laten weten waar men uithangt, met als nevenfunctie het laten zien hoe fijn ze leven door dit op te sommen adh van de likes en de reakties.
Wat het gevoel geeft dat men interesse heeft in je leven, deze waardeert en misschien zelfs jaloers op is.
Wat men soms drijft het doen plaatsen van foto's van een broodje kaas of de ingang van de albert heijn.
Als men maar geintereseerd is in wat je doet geeft, dan geeft dit onbewust dat gevoel van sociale acceptatie.
Denk ik.
Ik zelf heb facebook om te kunnen chatten met collega's en mensen die ik lang niet heb gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty
BerichtOnderwerp: Re: Computerontwikkelingen zoals Facebook   Computerontwikkelingen zoals Facebook Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Computerontwikkelingen zoals Facebook
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DigiStraal :: DigiStraal :: Voorgaande jaren-
Ga naar: