DigiStraal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


::: Voor lichaam & Ziel ::: Duidelijkheid in Eerlijkheid <::: Digitaal :::> DigiStraal <::: Astraal :::> Waarheid in Eerlijkheid ::: Door Licht verbonden :::
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Boek gelezen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Boek gelezen   Boek gelezen Emptywo jul 31, 2013 9:39 pm

Ik las uit de bibliotheek een boek van William Gijssen. Hij schrijft over sferen en trappen.
Hij schrijft het volgende...

Is een ziel van een hogere sfeer of trap beter?

De sfeer en trap waarin een ziel zich bevindt, zegt niets over de goedheid of slechtheid van een mens. Dat wordt bepaald door het feit of iemand bewust of onbewust met het leven omgaat. Hoe meer jij je door je ziel laat leiden bij je beslissingen in het leven, des te bewuster ga je met het leven om. Een vergelijking tussen Hitler en moeder Theresa kan dit verduidelijken: de ziel van Hitler bevond zich in de tweede sfeer, op de zevende trap en de ziel van Moeder Theresa zat in de eerste sfeer, op de vijfde trap. Hitler heeft de mensheid dood en verderf gebracht door zijn immense machtshonger. Moeder Theresa heeft duizenden mensen geholpen en met liefde omgeven. Hitler heeft niet naar zijn ziel geluisterd en heeft zich door angst laten leiden. Moeder Theresa heeft de verbondenheid met haar ziel gevoeld en heeft haar leven ten dienste van de anderen gesteld, volledig volgens de les van haar sfeer en trap. Dit bewijst nogmaals dat een ziel van een hogere sfeer, nog geen hoogstaander ziel hoeft te zijn. Alleen wanneer een mens BEWUST volgens zijn ziel leeft, zal hij overeenkomstig leven.



Ik ben er wel van overtuigd dat niemand beter is, we zitten allemaal op de leerschool van het leven. Maar toch heb ik vaak het gevoel dat mensen die een lief karakter hebben van een hoger level komen dan mensen die kwaad spreken over anderen bijvoorbeeld, maar volgens dit schrijven is dat dus niet perse zo. Ik denk wel dat er mensen van hoge levels bepaalde rollen aannemen om een andere ziel te helpen. Hoe denken jullie dat dit zit.
William schrijft dat er bij elke sfeer en trap bepaalde lessen en karaktereigenschappen horen.
Ik heb in Loes haar boek wel eens gelezen over de levels maar ik heb dat boek niet in mijn bezit, weet iemand wat zij schrijft met Hebenes over de verschillende levels?

William schrijft overigens wel weer dat spirituele mensen doorgaans wel van een hoger level komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
@Perspective
Admin
@Perspective


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 30-03-12
Leeftijd : 43
Woonplaats : Aarde

Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek gelezen   Boek gelezen Emptyvr feb 14, 2014 1:34 pm

Lizzy schreef:
Ik denk wel dat er mensen van hoge levels bepaalde rollen aannemen om een andere ziel te helpen. Hoe denken jullie dat dit zit.

Dit klopt voor zover ik weet. Want het slaat op mezelf.

Lizzy schreef:
William schrijft dat er bij elke sfeer en trap bepaalde lessen en karaktereigenschappen horen.Ik heb in Loes haar boek wel eens gelezen over de levels maar ik heb dat boek niet in mijn bezit, weet iemand wat zij schrijft met Hebenes over de verschillende levels?

Als mijn herinneringen me niet in de steek laten zeiden Loes en Heeb bijna hetzelfde als William met hier en daar een nuance. Verschillende niveaus, hoger, lager maakt niet altijd beter of slechter. De verschillen betreft de niveaus waar de middenmoot zo'n beetje vandaan komt of naartoe gaat.

Lizzy schreef:
William schrijft overigens wel weer dat spirituele mensen doorgaans wel van een hoger level komen.

Wat ik kan onderstrepen is dat jonge zielen het zelden zullen zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
InSpirational Light
Admin
InSpirational Light


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 02-04-12
Leeftijd : 42

Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek gelezen   Boek gelezen Emptyza okt 03, 2015 8:50 pm

Aankondiging van uitgeverij Petiet:

Boek 8: Loes van Loon en Hebenes
Gedragen door de Alkracht

binnenkort beschikbaar

In de week van 12-16 oktober zal het nieuwste boek van Loes van Loon dat zij met haar gids Hebenes schreef, beschikbaar zijn voor haar trouwe en nieuwe lezers.

Met dit achtste boek dat onder de titel "Gedragen door de Alkracht" verschijnt, wordt een cyclus afgesloten die ruim 15 jaar geleden begon met "Door Licht verbonden". Kenmerkend voor alle 8 boeken is dat zij op speelse wijze een beeld gegeven van de ontwikkelingsgang van de ziel en de uitwerking van thema's die kunnen leiden naar Vervolmaking.

Centraal in dit achtste boek staat de relatie tussen het op aarde levende medium en de wereld van de gids die vanuit een groter overzicht leeft in het onzichtbare deel van onze dimensie. Dit boek wil ook laten zien vanuit welk liefdevol perspectief en eeuwenlange samenwerking met de ziel van het medium, de ideale samenwerking tot stand kan komen.

De boodschap die een medium mag geven aan een hulpzoeker, komt vanuit een perspectief waar een "totaalbeeld" bestaat, maar die boodschap kan alleen zuiver bij de mens aankomen als het medium volledig bereid is om daarbij het eigen ego opzij te zetten.

ISBN 978-90-75636-82-6
436 pagina's, ingenaaid, €19,90

Op onze website www.uitgeverij-petiet.nl kunt u het boek reeds laten reserveren zodat het direct na verschijnen aan u wordt gezonden. U kunt het boek ook laten reserveren bij uw boekhandel. Die heeft dan alleen het hierboven genoemde ISBN nodig.

Bezoekers van onze website kunnen tevens een keuze maken uit twee GRATIS boeken:
Hank Wesselman: Reis naar de gewijde tuin
óf
Anne Ryan: Genoeg is Rijkdom

Nelki Lauret & Gerard van Bussel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://inspirationallight.blogspot.nl/
Renateo
Ik deel!
Ik deel!



Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 06-03-13

Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek gelezen   Boek gelezen Emptyza okt 03, 2015 10:32 pm

Super fijn weer een nieuw boek. Kijk er naar uit.
Dit is wel de laatste, ik zal ze gaan missen straks, al pak ik regelmatig een boek uit de kast, om een hoofdstuk opnieuw te lezen, ik leer er altijd weer uit. Ben ontzettend dankbaar dat Loes deze boeken met haar gids(en) heeft gemaakt. Groetjes Renate
Terug naar boven Ga naar beneden
Lizzy
Ik deel mijn Licht hier!
Ik deel mijn Licht hier!
Lizzy


Aantal berichten : 78
Registratiedatum : 01-04-12

Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek gelezen   Boek gelezen Emptyzo okt 04, 2015 10:51 pm

Ik kijk er ook weer naar uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Boek gelezen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Boek gelezen   Boek gelezen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Boek gelezen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» eindelijk binnen, het boek van Loes

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DigiStraal :: DigiStraal :: Voorgaande jaren-
Ga naar: