Ik las uit de bibliotheek een boek van William Gijssen. Hij schrijft over sferen en trappen.
Hij schrijft het volgende...
Is een ziel van een hogere sfeer of trap beter?
De sfeer en trap waarin een ziel zich bevindt, zegt niets over de goedheid of slechtheid van een mens. Dat wordt bepaald door het feit of iemand bewust of onbewust met het leven omgaat. Hoe meer jij je door je ziel laat leiden bij je beslissingen in het leven, des te bewuster ga je met het leven om. Een vergelijking tussen Hitler en moeder Theresa kan dit verduidelijken: de ziel van Hitler bevond zich in de tweede sfeer, op de zevende trap en de ziel van Moeder Theresa zat in de eerste sfeer, op de vijfde trap. Hitler heeft de mensheid dood en verderf gebracht door zijn immense machtshonger. Moeder Theresa heeft duizenden mensen geholpen en met liefde omgeven. Hitler heeft niet naar zijn ziel geluisterd en heeft zich door angst laten leiden. Moeder Theresa heeft de verbondenheid met haar ziel gevoeld en heeft haar leven ten dienste van de anderen gesteld, volledig volgens de les van haar sfeer en trap. Dit bewijst nogmaals dat een ziel van een hogere sfeer, nog geen hoogstaander ziel hoeft te zijn. Alleen wanneer een mens BEWUST volgens zijn ziel leeft, zal hij overeenkomstig leven.
Ik ben er wel van overtuigd dat niemand beter is, we zitten allemaal op de leerschool van het leven. Maar toch heb ik vaak het gevoel dat mensen die een lief karakter hebben van een hoger level komen dan mensen die kwaad spreken over anderen bijvoorbeeld, maar volgens dit schrijven is dat dus niet perse zo. Ik denk wel dat er mensen van hoge levels bepaalde rollen aannemen om een andere ziel te helpen. Hoe denken jullie dat dit zit.
William schrijft dat er bij elke sfeer en trap bepaalde lessen en karaktereigenschappen horen.
Ik heb in Loes haar boek wel eens gelezen over de levels maar ik heb dat boek niet in mijn bezit, weet iemand wat zij schrijft met Hebenes over de verschillende levels?
William schrijft overigens wel weer dat spirituele mensen doorgaans wel van een hoger level komen.