Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
::: Voor lichaam & Ziel ::: Duidelijkheid in Eerlijkheid <::: Digitaal :::> DigiStraal <::: Astraal :::> Waarheid in Eerlijkheid ::: Door Licht verbonden :::
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). di apr 03, 2012 10:15 pm
Hier dan een schrijfseltje van mij...
Vertroebeling.
Als het licht vertroebeld wordt, en niet meer dezelfde glans heeft van toen En je continue maar afvraagt, wat je anders en beter had kunnen doen.
Weet dan dat een licht, die soms ook de schaduw ontvangt Er altijd sterker uit zal komen En het licht, de schaduw zelfs bedankt.
Want zonder die momenten, waarop je jezelf afvraagt doe ik het goed? Zul je minder diep denken en voelen, waarom je dat licht zo aanbidden moet.
Het is niet erg als de glans even weg is, verdwenen, slecht vindbaar of te zwak Want altijd zul je het hervinden, omdat men ooit eens jouw licht opstak.
En een licht ooit aangestoken, zal noot verloren gaan, echt niet Hij zal wel weer gaan schijnen, als jij in alle dingen weer meer licht ziet.
Want licht steekt ander licht aan, heeft lief en verwarmt elkaar Als jouw vertroebeling iets op zal heffen, dan is het licht weer daar.
Aantal berichten : 20 Registratiedatum : 02-04-12 Leeftijd : 43
Onderwerp: De moeite waard te delen al heb ik het niet zelf bedacht... vr apr 13, 2012 10:34 pm
Als we in staat zouden zijn onze gemeenschappelijke menselijkheid te herkennen, en zouden begrijpen dat we bij elkaar horen. dat we elkaars lot in handen houden, dat we alleen maar gezamenlijk kunnen overleven, dat we slechts samen vrij kunnen zijn en dat we alleen met elkaar menselijk kunnen zijn, dat er een glorieuze wereld zou ontstaan waarin wij allen harmonieus kunnen samenleven als leden van één grote familie, de menselijke familie.
Desmond Tutu
Lizzy Ik deel mijn Licht hier!
Aantal berichten : 78 Registratiedatum : 01-04-12
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). za apr 14, 2012 9:03 pm
Een mooi schrijven is dat van Desmond Tutu, bedankt voor het plaatsen!
Prisca Gast
Onderwerp: aan Marloes en allemaal die dit willen lezen wo mei 02, 2012 10:49 pm
Lieve Marloes,
Hartelijk dank voor je mooie gedicht ! Je hebt het mooi verwoord, dat licht, eens aangestoken, nooit verloren zal gaan ! Dat hebben mensen die op het punt staan een einde aan hun leven te maken zo zeer nodig !
Dit onderwerp heeft me de "inspiratie" gegeven tot het schrijven van het hierna volgende gedicht :
EER HET LEVEN
Nooit heb ik me tot zoiets willen verlagen Toch heb ik eens de hand aan mezelf geslagen Ik viel in een diepe duisternis koud en kil Vol smartelijke kreten en ijzingwekkend gegil
Een wezen verscheen in een aureool van licht Klaarhelder werd toen het woord tot me gericht Arm kind, hoe onnadenkend en zo onwetend Tot je eigenlijke aardse dood blijf je vastgeketend
Helaas heb je voortijdig het Levenslicht gedoofd En heb je jezelf van een belangrijke les beroofd Het Leven moet je eren, al is het nog zo zwaar Het is er om te leren, je bent nog lang niet klaar
Van ellende en spijt kon ik me wel verachten Jarenlang moest ik op mijn bevrijding wachten Een leven om te eren, dat ligt nu voor me klaar Veel zal ik moeten leren, dat ben ik me gewaar
Liefs, Priscilla.
]
]
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). wo mei 02, 2012 11:20 pm
Prachtig geschreven Priscilla! Ik zie het wezen in Aureool van licht haast voor me, en het leven hoe moeilijk ook, eens komt het goed.
Liefs Marloes
Prisca Gast
Onderwerp: aan ALLEMAAL za mei 05, 2012 10:44 am
Lieve allemaal,
Deze gedichtjes dateren van enige tijd geleden, maar omdat ze over het onderwerp gaan waar we het nu over hebben, wil ik ze hier plaatsen. Het gedicht met de titel ALLEEN is een vervolg op het gedicht SAMEN.
SAMEN
Je zou er zijn voor het leven Maar dat was je niet gegeven Tussen ons zo'n hechte band Die is nu met zwart omrand
Ledig slijt ik al mijn dagen Ik kan het niet meer verdragen Waarom ging je van me heen Voor mij is er echt maar één
Al die tijd van lief en leed Stond je steeds voor mij gereed Jij wou altijd bij me zijn
Nu sta ik voor jou gereed 'k Heb genoeg van al m'n leed Ik wil altijd bij jou zijn
Ik heb er op los geleefd Naar verdoving zitten smachten In het ledige gezweefd Om de pijn maar te verzachten
Niets dan angst heb ik beleefd In die slapeloze nachten Hele stukken niet beleefd En het leven slechts verachten
Al die jaren dat ik vocht Heb ik nooit naar Hem gezocht God ik voelde me verloren
Toen ik naar een uitweg zocht Heeft Hij mij die dag bezocht Ik ben toen opnieuw geboren
Prisca
Prisca Gast
Onderwerp: MEISJE VAN VIJFTIEN ....................VERLATEN vr mei 18, 2012 2:19 pm
MEISJE VAN VIJFTIEN
Ze vond het raar zichzelf nog te zien Ze had toch van het leven afgezien Hoe kon ze zich van alles bewust zijn Ze zat nog steeds met diezelfde pijn
In haar voorbije leven werd ze zestien Dat leven hield ze al gauw voor gezien Ze leefde voortdurend met zoveel pijn En wilde er heel snel bevrijd van zijn
Ze had zich zomaar van het leven beroofd Dat idee spookte almaar door haar hoofd Dus had ze alles en iedereen verlaten
Er was haar zo dikwijls de Hemel beloofd Waarom had ze hen klakkeloos geloofd Ze kwijnt hier weg heel triest en verlaten
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). vr mei 18, 2012 11:47 pm
ooh ((((((Priscilla)))))) zoveel wereld achter kleine woorden in korte verzen gegoten ... een universum ... littekens... Liefde ... Love you, waar je ook bent en wie je ook bent, om pijn zo te kunnen vertalen naar puur zijn en schoonheid ... dikke knuffel
Prisca Gast
Onderwerp: aan Anjalief za mei 19, 2012 9:20 am
Lieve Anja,
Een schat ben je, om me zo te bewieroken! Ik voel me heel erg vereerd, maar ik hoop niet dat ik nu naast m'n schoenen ga lopen, ha, ha ! Al deze gedichtjes worden me ingegeven als ik mensen hoor of iets lees over een bepaald onderwerp en als iets me aangrijpt. Ik zal ook een commentaar achterlaten in het hoofdstuk HELP, waar jullie, Roel en jij , hebben gereageerd op een vraag van meisjeui, met een nogal uitgebreide uitleg.
Veel liefs, Priscilla.
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). zo mei 20, 2012 7:34 pm
Mooie veelzeggende gedichten Prisca! Je bent een ware schrijfster!
xxx
Prisca Gast
Onderwerp: aan Marloes ma mei 21, 2012 3:25 pm
Lieve Marloes,
Ook jij hartelijk dank voor je positieve reactie !
Ik miste je al een tijdje op de site.
Veel liefs, Priscilla.
Prisca Gast
Onderwerp: Iemand anders. do mei 24, 2012 1:09 pm
IEMAND ANDERS
Het was een uitermate mooie dag Toen op haar tachtigste verjaardag Zij in een andere wereld opstond En daar haar levensenergie hervond
Ze vroeg zich af met angst en beven Hoe zij toch mogelijk voort kon leven Haar Gids stelde haar hierin gerust Het levensvuur wordt nooit geblust
Na lange tijd van kalmte en rust Werd zij zich meer en meer bewust Dat ze weer geboren moest worden
Zij kon zich weer op weg begeven En kiezen voor een ander leven Om weer iemand anders te worden
Prisca
Prisca Gast
Onderwerp: LENTE - voor Irene ................. BLOEMEN - voor Irene do mei 24, 2012 2:36 pm
LENTE voor Irene
We hielden zo van lezen en woordspelen We hadden veel tijd om samen te delen Ook hielden we vele lange gesprekken Ze konden ons urenlang horen kwekken
Je had die kwaal allang onder de leden Elke dag hebben we voor jou gebeden We konden het nog een paar jaar rekken Maar tenslotte wilde je toch vertrekken
De ziekte was al te ver voortgeschreden Je had je tot het einde moe gestreden Je was helaas aan het eind van je latijn
Een jaar is inmiddels voortgeschreden Het lenteseizoen is reeds ingetreden De gedachte aan jou doet nog altijd pijn
Je was haast altijd door bloemen omgeven Je genoot heel veel van het natuurleven Tijdens de vakanties als het zonnig was Zaten we onder de bomen op het gras
We spraken over het leven na dit leven Dat iedereen gewoon verder zal leven Dat ons overgaan volstrekt geen dood was Slechts het uittrekken van een oude jas
Mijn gedachten gaan terug naar die keer Dat we samen genoten van het weer En dat jij sprak over je lichaamszeer
Je bent nu vrij en geniet van zijn sfeer In een tuin vol met bloemen van de Heer Vergeef mij m'n tranen om mijn hartzeer
PRISCA
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). do mei 24, 2012 8:21 pm
En weer hele mooie gedichten! Ik ben er nog steeds hoor Prisca! Alleen de ene keer even meer dan de andere keer, maar ik kom altijd terug.
Onderwerp: Re: Poezie (e.d.). do mei 24, 2012 10:21 pm
Blijven schrijven, hoor dames ... als het ècht raakt, dan raakt het he en dan gebruik ik geen wierook, maar dingen die in mijn hart opborrelen :p toedelsss anja
Prisca Gast
Onderwerp: EEN TRAAN - Ode aan Moeder zo mei 27, 2012 1:52 pm
EEN TRAAN Ode aan Moeder
Een Engel daalde bij haar neer En boog voor haar keer op keer Zwevend gaan ze naar het Licht Een traan rolt over ons gezicht
Al haar Liefde daalt op ons neer Haar leven hier hoeft niet meer Ze is omringd door helder licht Een traan rolt over haar gezicht
Ze heeft zoveel mensen bijgestaan Van ieder gelaat wiste ze een traan Ze leefde voor de armen en wezen
Waar ze samen naar toe zullen gaan Zijn allen verlost van iedere traan Zij is nu daar waar ze moet wezen
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: JIJ do mei 31, 2012 5:44 pm
**************Kinderen**************
JIJ
Elk leven is een komen en gaan Vol vreugde en zo af en toe een traan Je krijgt helaas ook te maken met pijn Het zal dus niet altijd gemakkelijk zijn
Wij samen doen er waarlijk alles aan Dat jij moedig in het leven kan staan Natuurlijk zullen wij er voor je zijn Jij bepaalt de koers van je levenslijn
Dank je wel dat je ons hebt verkozen Bij wie je een tijdje wilt verpozen Jij, die nog maar net op Aarde bent
Dat je dit leven met ons hebt gekozen We zullen je troosten en liefkozen Jij, die ons nog maar net even kent
*******Jij, onze lieve kleine vent*******
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: RADELOOS vr jun 01, 2012 11:15 am
RADELOOS
Willoos blijven ondergaan Steeds proberen te vluchten Iedere dag weer op te staan Onder uitzichtloze luchten
Altijd leven met angst in het hoofd Willen vergeten in snijdende pijn Voor een groot deel reeds verdoofd Meestal wakende in slaap zijn
Radeloos en onbegrepen Zich onvermoed naar een uitweg slepen Zich nauwelijks kunnen opheffen
Wat heeft hen hier gebracht In deze gitzwarte nacht Waar ze geen Licht aantreffen
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: JE GIDS vr jun 01, 2012 12:09 pm
JE GIDS
Ik wil het vandaag nog een keer proberen *Je kunt niet op je schreden terugkeren Ik wil het leven toch heus de rug toekeren *Je zult nog tal van zaken moeten leren
Ik wil er echt met niemand over praten *Wil je dan werkelijk de boel de boel laten Hoor ik nu heus iemand tegen me praten *Ik zal je nooit en te nimmer verlaten
Ik heb de brief gisteren al klaargelegd *Heb je het leven toch vaarwel gezegd Wat of wie houdt me toch aldoor tegen
*Voor dit leven heb je een eed afgelegd *Toen heb je JA tegen dit leven gezegd *Ik, je Gids, treur en houd jou nu tegen
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: GEWONE MENSEN vr jun 01, 2012 10:44 pm
GEWONE MENSEN
Gidsen zijn gewone mensen zoals wij Alleen hebben ze er veel meer kennis bij Ze leren ons oeroude wijsheden
Ze hebben een heel lange weg afgelegd En hebben de Aarde lang vaarwel gezegd Meer dan wij hebben zij lang geleden
Ze verblijven nu in hogere sferen En helpen ons tal van zaken te leren Ze zien veel meer dan wij hier beneden
De les dat de dood niet het einde is Of dat ons leven verkorten zonde is Weten ze uit hun eigen verleden
Ze willen ons bijstaan en geven ons raad We kunnen hen volgen in woord en daad Om aldus in hun voetsporen te treden
Ze weten als geen ander hoe te leven Om vooral geen narigheid te beleven En zo de Hemel te kunnen betreden
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: ALLEEN U vr jun 08, 2012 5:30 pm
ALLEEN U
Voor die kleinen die geen kind meer zijn Omdat zij zwaar werk moeten verrichten Die in wanhoop verblijven en in pijn Omdat dat hun familie kan verlichten
Voor die vrouwen die leven onderaan Omdat hun vaders en broers dat willen Die in wanhoop alles moeten ondergaan Omdat zij totaal niets hebben te willen
Voor die mannen die gefolterd worden Omdat zij hun mening verkondigen Die in wanhoop opgesloten worden Omdat men het opvat als zondigen
Voor dezen die zich niet kunnen verweren Vraag ik U met heel mijn hart Maakt dat niets hen meer kan deren Maakt een einde aan hun smart
Voor al dezen die in nood verkeren Vraag ik U met alle kracht Kunt U voor hen het tij doen keren U ALLEEN heeft deze macht
PRISCA
Prisca Gast
Onderwerp: JOUW PLEK za jun 16, 2012 1:26 pm
JOUW PLEK
In het borduurwerk van het leven Ben jij daarin de zon misschien Jij moet op die plek warmte geven Dat heb je over het hoofd gezien
We zijn allen met elkaar verbonden Hoe de verhoudingen ook staan We hebben vast relaties geschonden Maar doen er steeds het beste aan
Allen willen dat er een kunstwerk komt In mooi geel, rood, blauw en groen Maar als op één plek geen garen komt Kunnen we er verder niets mee doen
Als jij de stralen van je zon weghaalt Voelen we vanzelfsprekend het gemis We moeten wachten tot die zon straalt Tot jouw plek weer ingenomen is